Monday, August 16, 2010

Iranian Designer Siyamak Rouhi Dehkordi Hexawheel Concept

هفته پیش در یکی از وبلاگ طراحی سوئد که عده ای از دانشجویان سابق و کارکنان ساب اسکانیا سوئد آن راایجاد کردند به یک طرح جالب برخورد کردم . منبع خبر مجله طراحی بدنه اتومبیل ادرس زیر بود و دیگر سایتها از این منبع خبر خود را منتشر نموده بودندآدرس زیر راببینید . 
طرح مهندس سیامک روحی دهکردی در بنز Engineer Siyamak Rouhi Dehkordi
مطلب را ذخیره کردم تا در فرصت مناسب آن را ترجمه و در اختیار دوستان قرار دهم . این طراحی یک طراحی ایده یک نظر مهندسی از یک مهندس طراح ایرانی مبتکر است . تااینکه میلهایی به دستم رسید به مفهوم های عجیب و تیتر های عجیب تر .. ایرانی ها برای بنز خودرو طراحی کردند؟! یکی از مهندسان طراح شرکت سایپا ؟! طراحی خودرو هگزاویل توسط یکی از طراحان ایران خودرو به سفارش بنز؟! و غیره باید بپرسیم کجایند آن آقایانی که به دلایل روابط قبیله ای ، طایفه ای ، فامیلی و .. در ..قراردارند . مسئولند و باید جوابگو باشند .آیا هیچ یک از طرح های این مهندس را بررسی نموده بودند ؟! کدام مجله طرح های این مهندس را چاپ نموده البته اولویت با چاپ عکس بی ام و و فراری است و جایی برای این مهندسین نداریم. هنوز هیچ خبری از این مهندس در وب سایت شرکتهای و گروه های عریض و طویل صنعت خودرو کشور با بخش ها و قسمتهای به نام هایی به مانند چون طراحی فن آوری فوق مدرن ، طراحی و بهینه سازی خودرو ملی 2020 ، بخش طرح و توسعه خودرو برتر و..، که تنها باعث بالا رفتن هزینه تمام شده محصول هستند دیده نمی شود؟ چرا این طراحی آرم شرکتی از کشور خودمان را ندارد؟


با تبریک به سیامک روحی دهکردی بابت این ایده و طراحی سمبولیک و مفهومی این خودرو که توجه مهندسین بنز را به خود جلب کرده و خسته نباشید ، شما به تنهایی و بدون تشکر از تشویق کننده گان و حامیان امروز شما که تازه وارد هستند مطلب زیر را از سایت طراحی و مهندسی خود بنز در این وبلاگ قرار می دهیم . سیامک روحی دهکردی طراح 35 ساله ایرانی پیشینه کار او ، در شرکتهای سایپا و زامیاد ، گروه بهمن فعالیت داشته و قبلا نیز طرحی را برای خودرو فراری مطرح نموده بود که مورد توجه این شرکت و طراحان فن قرار گرفته بود . همزمان بودن طراحی خودرو قبلی با نمایشگا ه های معتبر اتومبیل دنیا باعث منعکس نشدن این خبر کمرنگی در رسانه های داخلی و البته بازدید بیش از 16 هزار بیننده از طرح این شخص بوده است . احتمالا بازدید کنندگان طراحان ومهندسین خارجی بودند و مجلات ایرانی و .. مشغول تماشای آتش لوله اگزوز نمایش اتومبیل ها بوده اند. همچنان منتظر خبر و اطلاع رسانی بهتر از این مهندس ایرانی هستیم .


شرکت معروف خودرو بنز بنا دارد در زمینه ماشین های خارج از جاده ای برای حرکت در جنگلها و کوهستان ، تحقیقات بیشتری نموده و صنعت خودرو خود را در این زمینه توسعه دهد . بنا بر این ایده ها و طراحی های دیگر اشخاص و شرکتها را جمع و بررسی نمود . طرح مهندس طراح سیامک  روحی دهکردی یکی از طرح های ابتکاری مورد توجه بوده است . اومهندس سامک روحی دهکردی  این چنین گفته است که در طراحی این خودرو که هگزامین شش چرخی نام داده شده است از طبیعت و اندام مورچه الهام گرفته شده و بر این باور است که در آینده نیاز به خودرو های بیرون جاده ای برای حرکت در مناطق پر شیب مانند کوهستان و .. بیشتر شده و نیاز به خودرویی که بتواند پستی و بلندی ها را طی کند در درجاتی بالاتر و پیشرفته تر نیاز است . در سیستم حرکتی گونه هایی از مفصل داران ، خرچنگ میگو و حشرات موچه ها و بعضی لاک پشتها اندام های حرکتی و بدن به صورت بخش هایی مجزا و در رابطه با هم می باشد که توانایی های این موجودات را در حرکت و فعالیت تغییر خاصی می دهد . طراحی این خودرو بر پایه این مشاهدات و سیستم انتقال نیروی هیدرولیکی مجزا و ولی مرتبط می باشد . متن اصلی خبر از شرکت بنزآدرس زیر می توانید عکس های کیفیت بالا ازاین خودرو را از لینک زیر دانلود کنید

Download All Photos Mercedes-Benz-Hexawheel


 http://www.emercedesbenz.com/  

There’s just something sexy about taking a Mercedes off-road – I mean, can you really get much better than piloting a G-Class through the jungle or over a bit of mountainous terrain? I didn’t think so. But alas, there are still some places the G-Class can’t take you, and for those places, Iranian engineer Siyamak Rouhi Dehkordi has the answer. He’s created a design study he’s calling the Mercedes-Benz Hexawheel Concept, and with it, he’s introducing a concept he believes will offer a much improved and much more extreme level of off-road driving.The premise is simple: ants (along with various other insects) benefit from an articulated design, meaning their various body sections can move independently of one another. Compare ants to say, a tortoise, which has a fixed body and moving legs (i.e, the same design as a traditional car/SUV), and it’s clear that the ant benefits from a much greater degree of agility on various terrains than the tortoise. Applying this concept to his design study, Dehkordi created the Mercedes Hexawheel, which utilizes a similar articulated design. Up front, the Mercedes Hexawheel has a short, main seating compartment for up to three people, while the rear storage area is connected via a hinged, hydraulically regulated joint. As a result, the Mercedes Hexawheel’s wheelbase length is substantially reduced, allowing the front half to navigate obstacles independently of the rear. Also present is an all-wheel drive system providing power to each of the Hexawheel’s six wheels, and a diesel engine mated to a flexible hydraulic power transmission system.  The end result is a vehicle that can climb the most varied of terrains, while still providing an impressive amount of cargo carrying ability. Would it work in the real world? I’m no engineer, so I have no idea. Either way, it’s an impressive design, and the level of detail Siyamak Rouhi Dehkordi has put into Mercedes-Benz Hexawheel Concept really is remarkable. Check out the Mercedes-Benz Hexawheel Concept gallery below and you’ll see what I mean. Thanks to Car Body Design for the pics.

http://www.carbodydesign.com

Siyamak Rouhi Dehkordi is a 35 years old Mechanical Engineer from Iran. He is currently working in at Iranian car company Saipa-Zamyad. His Ferrari Zobin design study has been presented by Car Body Design in November 2008 and viewed more than 16,000 times.
http://www.caradvice.com.au/68416/mercedes-benz-hexawheel-concept/
http://www.topgear.com/uk/photos/mercedes-hexawheel-concept


No comments:

Post a Comment