Tuesday, December 1, 2009

0042 - شرکت کاوشگران ؛استاندارد های مهندسی

Kavoshgaran Data Inc. KDI استاندارد های مهندسی

آدرس : Kavoshgaran Data Inc. KDI

در راستای توسعه ی صنایع ملی و به منظور همگام شدن با جریان پیشرفت فناوری، بهره گیری از استاندارد های تعریف شده توسط نهاد های معتبر بین المللی علاوه بر بهبود کیفی محصولات و فرآیند ها امکان رقابت در حوزه های جهانی را برای ارائه دهندگان خدمات پدید می آورد. این استاندارد ها با گرایش های صنعتی گوناگونی مانند ساخت مخازن تحت فشار، طراحی و ساخت سازه ها، برق و الکترونیک، انرژی و پتروشیمی، خودرو، صنایع غذایی و ... تالیف شده اند. می توانید از خدمات KDI استفاده کنید . این شرکت کل استاندارد های جهان را در یک جا جمع آوری کرده و دارای بایگانی اسناد می باشد که شما می توانید اسناد مدارک چگونگی اطلاعات و راهنما و جزوه و روشهای اجرایی همه استاندارد های مطرح جهانی را از طریق این شرکت تهیه و مشاوره نمایید آشنایی با کاربرد های استاندارد ها در صنایع گوناگون- ایمنی- صنایع غذایی- انرژی و پتروشیمی   آب و فاضلاب جوشکاری فلزات- برق  و  الکترونیک- طراحی و ساخت- مخازن تحت فشار .تعدادی از . سازمانها و استانداردهای که در این شرکت به طور کامل به آن پرداخته و همواره به روز می گردهند استانداردهای زیر می باشد ...



AGA - American Gas Association
اتحادیه گاز آمریکا در سال 1918 تاسیس گشته است و در حال حاضر نماینده ی 197 شرکت فعال در زمینه ی تاسیسات تولید و انتقال گاز طبیعی به بیش از 56 میلیون واح د صنعتی، تجاری و مسکونی در سراسر آمریکا می باشد.
ANSI - American National Standards Institute
انجمن استاندارد ملی آمریکا به عنوان تائید کننده ی کلیه ی استاندارد های داوطلبانه ی داخلی و نماینده ی ایالات متحده در سازمان جهانی استاندارد ISO می باشد
API - American Petroleum Institute
API اصلی ترین استاندارد در طراحی و توسعه ی تجهیزات و عملیات مرتبط با حوزه ی نفت، گاز و پتروشیمی می باشد. این مجموعه استاندارد گستره ی وسیعی از ویژگی های مته های حفاری تا دستور العمل های محافظت زیست محیطی را در بر می گیرد. اگرچه این یک مجموعه استاندارد داخلی کشور ایالات متحده می باشد ولی بسیاری از مطالب آن توسط سازمان ISO و سایر کشور ها تائید و پیروی از آن الزامی می باشد.
ASHARE - American Society of Heating, Refrigeration & Air-conditioning Engineers
استاندارد های ASHRAE بر اساس روش های اجماعی بر سر مسایلی در رابطه با طراحی، اندازه گیری و تست و تکنیک های اجرائی شکا گرفته است. استاندارد های توافقی همواره بر سر یک حداقل قابل قبول عملکردی به اجماع می رسند. این مجموعه توسط ANSI مورد تایید می باشد و ملزومات ANSI را در تدوین و توسعه ی استاندارد ها مد نظر قرار می دهد
ASME - American Society of Mechanical Engineers
SME منتشر کننده ی بیش از 600 کد و استاندارد برای کاربرد های تخصصی مهندسی، کاربرد های عمومی و صنعتی می باشد. یکی از معروف ترین کد های این مجموعه کد دیگ های بخار و مخازن تحت فشار است. در این کد ملزومات ایجاد ایمنی در فرایند طراحی، ساخت و بازرسی مخازن و برخی تجهیزات نیروگاه های هسته ایی شرح داده شده است.
ASTM - ASTM International
این سازمان در بردارنده ی مجموعه ایی از 132 کمیته ی تدوین و نشر بیش از 9100 استاندارد با مضامین مشخصه ها، تست ها، تکنیک ها، راهنما ها و تعاریف متعدد مربوط به مواد، محصولات، سیستم ها وخدمات می باشد. دامنه ی موضوعات مطرح در این مجموعه از مواد شیمیایی و سوخت های فسیلی تا علوم قضایی و تجهیزات پزشکی را در بر می گیرد
AWS - American Welding Society
این سازمان در بردارنده ی مجموعه ایی از 132 کمیته ی تدوین و نشر بیش از AWS مهمترین سازمان در زمینه ی آموزش و تدوین روش های نوین در جوشکاری می باشد. این سازمان از پیشگامان تکوین فناوری های نو در رابطه با فرآیند های مختلف جوشکاری و سایر شاخه های مرتبط اعم از برشکاری، لحیم کاری و اسپری های حرارتی می باشد.
AWWA - American Water Works Association
این سازمان در بردارنده ی مجموعه ایی از 132 کمیته ی تدوین و نشر بیش از این انجمن بزرگترین مجموعه از متخصیص در زمینه ی منابع تامین آب می باشد و اعضای آن متشکل از دانشمندان، مدیران و مجریان، افراد دانشگاهی، متخصصین محیط زیست و صنایع تاسیسات انتقال آب می باشد. مسایل مرتبط با استاندارد های این انجمن صدها محصول و فرآیند را در بر می گیرد.
BSI - British Standards Institution
BSI از اعضای سازمان جهانی استاندارد ISO و کمیته ی بین المللی الکتروتکنیک IEC می باشد. این نهاد ناشر بیش از 15000 استاندارد در زمینه های مختلف مهندسی اعم از راه و ساختمان، مواد و شیمی، برق ، بهداشت و سلامت و برخی از حوزه های دیگر مانند مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات می باشد.
IEC - International Electrotechnical Commision
این سازمان در 51 کشور دارای عضو است. فعالیت اصلی این سازمان تدوین استاندارد هایی در تولید محصولات و سیستم ها به منظور اطمینان از ایمنی، کیفیت، عملکرد صحیح، قابلیت تولید مجدد و حفظ محیط زیست می باشد.
IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
EEE بزرگترین انجمن تخصصی دنیا می باشد. اعضای این انجمن متخصصین رشته های کامپیوتر، برق، الکترونیک و کنترل می باشند. این انجمن دارای 37 کمیته ی تخصصی می باشد و ناشر ژورنال های علمی-پژوهشی، مجلات، مجموعه مقالات کنفرانس ها و بیش از 800 استاندارد است.
ISO - International Organization for Standardization
ISO یک فدراسیون جهانی متشکل از نهاد های ملی استاندارد بیش از 100 کشور دنیا است. امروزه ISO به عنوان یک مجموعه ی پذیرفته شده در سرتاسر دنیا مورد توجه کلیه ی تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات به منظور افزایش بهره وری و سود استفاده می گردد.
SAE - Society of Automotive Engineers
این سازمان با بیش از 90000 عضو در 97 کشور، بزرگترین انجمن فعال در رابطه با فناوری های حمل و نقلی اعم از خودرویی و هوایی می باشد. این سازمان تاکنون حدود 8300 استاندارد در زمینه های تخصصی یاد شده منتشر نموده است.
DIN - Deutsches Institut fur Normung ,
NFPA - National Fire Protection Association 





No comments:

Post a Comment