Monday, January 17, 2011

LabView Advanced Programming Techniques

در باره 8.5 LabVIEW مخصوص ویندوز
در باره این برنامه گفته شده که یکی از برنامه های مهندسی برق و الکترونیک و طرح و نقشه کشی مدار الکترونیک است . بسیاری از سوالات در مورد آن بی جواب مانده است . این برنامه چه تفاوتی با برنامه AutoCAD Electrical یا برنامه EPlane دارد. این برنامه در چه تخصصی است ؟ نقشه کشی و طراحی ، سیستمهای برق صنعتی و سیم کشی ، نیروگاه ها و تاسیسات برق و انتقال برق؟ واقعیت این است که این نرم افزار هنوز در ایران ناشناخته مانده است زیرا این نرم افزار یک نرم افزار تخصصی برق و الکتریک نیست و گرچه این برنامه ابزار های نقشه کشی و سمبل های الکترونیک را نیز دارد و این خدمات را ارائه می دهد اما این برنامه یک برنامه تخصصی نقشه کشی و طراحی مدار الکترونیک نیز نیست.
این برنامه برای تاسیسات و نیروگاه ها و مهندسی برق قدرت ، تولید و انتقال و سیستمهای تولید مکانیزه و اتوماسیون نیز کاربرد دارد و به همین دلیل اشتباه برداشت شده که این برنامه تخصص سیم کشی و انتقال و شبکه توزیع برق را طراحی و شبیه سازی می کند.حال در یک جمله به همه مهندسین برق درباره این نرم افزار توضیح می دهیم .

Download LabVIEW Power Programming


نرم افزار LabVIEW نرم افزار تخصصی مخابرات و کاربرد آن در سیستم های کنترل بیسیم و سیمی به وسیله امواج است و کلیه عملیات های برقراری ارتباط سخت افزاری و نرم افزاری را طراحی ، آزمایش و پشتیبانی می کند.
این نرم افزار یک آزمایش کننده و اسیلوسکوپ شبیه سازی شده است . اسیلوسکوپ یک دستگاه مفید و چند کاره آزمایشگاهی است که برای نمایش ‌دادن و اندازه گیری ، تحلیل شکل موجها و دیگر پدیده‌های مدارهای الکتریکی و الکترونیکی بکار می‌‌رود. بنابراین شما می توانید کیت های الکترونیکی را در آن ساخته آزمایش نموده و رفتار امواج تولیدی آنها را تجزیه و تحلیل و مدارها و کنترل کننده های بیسیم و سیمی چند موجی ( یک رشته سیم می تواند منتقل کننده ده ها فرمان با طول موج های مختلف باشد و یک کابل نوری هزاران فرمان)و بیسیم که این برنامه به طور كامل ارتباط با سخت افزارهايي مانند: GPIB ، VxI ، RS232 ، RS485 ,Infrared , Bluetooth را مدیریت و پشتیبانی می کند .در پایان ابزار های برای ساخت و تولید کیت الکترونیکی مانند طرح نقشه و کیت نصب تجهیزات الکترونیکی و .. نیز در آن آورده شده است تا خروجی مطمئن برنامه و طرح ساخت یک مدار الکترونیکی یک فرستنده ، گیرنده یا فرمان دهنده موجی یا دیجیتالی داشته باشید .


LabVIEW Development Systems
LabVIEW SignalExpress
LabVIEW Real-Time Module
LabVIEW Datalogging and Supervisory Control Module
LabVIEW FPGA Module
LabVIEW MathScript RT Module
LabVIEW Mobile Module
LabVIEW Touch Panel Module
LabVIEW Control Design and Simulation Module
NI Vision Development Module for LabVIEW
LabVIEW Statechart Module
LabVIEW NI SoftMotion Module
LabVIEW Robotics Module

No comments:

Post a Comment