Sunday, August 1, 2010

Voice PC Case In side

چرا رایانه ها – کامپیوتر ها – صدا دارند؟
روش و راه های کاهش آلودگی صوتی و صدای کامپیوتر های شما به صورت ساده .
برخی از رایانه ها چنان سرو صدا تولید می کنند که آلودگی صوتی در فضای محل کاریا خانه به وجود می آورند . هر زمان که شما رایانه را خاموش می کنید ، با سکوتی که به وجود می آید تازه متوجه می شوید که رایانه چه سر و صدای وحشتناکی تولید می کرده است . و اگر در یک محل چندین رایانه وجود داشته باشند چقدر آن محل با روشن بودن رایانه ها شلوغ و سرسام آور خواهد بود؟ این صداهای اضافی باعث کاهش تمرکز و دقت افراد شده و خستگی زود را نیز به همراه دارد . کم کردن صدای رایانه می تواند خیلی سخت باشد زیرا بیشترین صدا از دو قسمت اساسی سیستم یعنی فن و هارددیسک می باشد که جزو قطعات حیاتی سیستم بوده و در تمامی مدت که شما با آن کار می کنید آنها نیز ناچار به کار کردن هستند اما شما می توانید با ترفندهایی سیستم خود را کم صدا تر کنید .
یک - از روش ها پیش از خرید رایانه می باشد ، سیستمی را انتخاب کنید که محصولات آی ام دی را نداشته باشند زیرا به دلیل حرارت بیشتر این محصولات نیاز به فن بزرگتر و بنابراین صدای بیشتر خواهید بود .همچنین می توانید از فن های مرغوب تر و کم سروصدا تر استفاده کنید .
دو - در شرکت هایی که چندین رایانه دارند ، به روشی می توان کلیه سیستم تبدیل الکتریکی را حذف نمود . بیشترین صدا از فن خنک کننده پاور می باشد که برق خانگی را به برق 5 الی 12 ولت تبدیل می کند و از ترانسفورماتوری استفاده می کند که می بایست با یک فن خنک گردد . با یک سیستم برق جریان مستقیم در کنار سیستم شبکه می توان این قسمت را از همه کامپیوتر ها حذف نمود
.


سه – اگر پیچی در سیستم شما محکم بسته نشده باشد با لرزش خود می تواند سرو صدا تولید کند حتی قطعات و بدنه کیس نیز به همین گونه با لرزش صدا تولید می کنند . برای حذف و از میان بردن این صدا ها به چند روش می توان اقدام نمود ابتدا کلیه قطعات را محکم کنید کارت گرافیک ، مودم ، کارت بازی و .. سپس به اسلاید ها و درگا ها .. تمام کابل ها را به طور کامل اتصال دهید طوری که در هم درگیر و ثابت گردند . تمام سیم ها را دسته بندی و محکم کنید ، می توانید از نوار چسب کاغذی یا برق و بست کوچک استفاده نمایید . در کناره های لبه بدنه کیس جایی که به هم مماس می شوند می توان از نوار ابر ، نوار پلاستیکی و نوار چسب –نوسان گیر - استفاده نمود و سپس آنها را بست چون این موارد از داخل متصل می شوند در نمای بیرونی هیچ دیده نمی شوند . متاسفانه بیشتر فروشندگان رایانه از پیچ های ساده استفاده می کنند برای بستن قطعات می توان از واشرهای پلاستیکی سیاه و قرمز همراه پیچ در بستن کارت ها ، هارد ، سی دی رام و دیگر قطعات استفاده نمود .
چهار – کیس و رایانه ممکن است در سطح سختی درگیر و در حال لرزش باشد مانند سطح چوبی یا شیشه ای میز از موکت یا پد در زیر کیس و پایه ها استفاده نمایید ، بعضی از کیس ها دارای پایه های پلاستیکی ژله ای مناسبی برای این مورد هستند . می توانید از این مدل کیس ها استفاده نمایید .
پنج – اکنون که مشکلات فیزیکی حل شد برا ی کاهش صدای هارد دیسک در زمان خواندن و نوشتن و یا سی دی رام و دی وی دی به روش های زیر می توان اقدام نمود . بهترین را ه آ ن است که هارد ، دی وی دی را از نوع خوب ، سرعت بالا در خواندن و نوشتن و نوع کم سرو صدا انتخاب نمایید .
شش – بسیاری از عملیا ت های رایانه در فضای هارد دیسک صورت می گیرد بنابراین هرچند شما چیزی را روی هارد کپی یا پاک نمی کنید ، هارد مشغول خواندن و نوشتن است بنابراین با افزایش رم و حافظه کاری دستگاه خود رم اصلی کامپیوتر و رم و حافظه قطعات مانند کارت گرافیک یا دی وی دی رام 10مگابایت رم بافر و بیشتر ..هم سرعت رایانه خود را بالا ببرید هم صدای رایانه خود را کاهش دهید .
هفت – هارددیسک خود را همیشه مرتب و پاکسازی نمایید ، با تمیز کردن آن ، کاهش اطلاعات روی آن و یکپارچه سازی یا دیفرگمنت Defrag سرعت دسترسی به فایلها بیشتر ، کارایی سیستم شما بهبود یافته و صدای هارد نیز کاهش می یابد.
هشت – بسیاری از برنامه های فعال استفاده نمی شوند ولی در نوار وظیفه به صورت فعال وجود دارند این برنامه ها باعث بالا رفتن فعالیت سی پی یو و در نتیجه حرارت و افزایش دور فن آن می گردند ، در صورتی که آنها را استفاده نمی کنید از حالت فعال اتوماتیک خارج نمایید تا فعالیت پردازنده کاهش و فن با دور پایین سیستم را خنک نماید .
نه – محل قرار دادن کیس رایانه ، در صورتی که از نمای کیس استفاده نمی کنید می تواند آن را داخل محفظه ، در محفظه ضد صدا میز رایانه یا در پایین ترین و دورترین حالت از خود قرار دهید . یک کامپیوتر بی سرو صدا بهتر از نمای زیبای آن است .




No comments:

Post a Comment