Wednesday, July 7, 2010

Windows 2008 Server, Vista , Seven 7 Farsi , Persian Font Languages

نصب فونت و زبان فارسی برای ویندوز ویستا ، 2008 سرور ، سون 7
ویندوز های جدید به صورت مولیتی لنگویج یا به عبارتی دیگر چند زبانی طراحی شده اند ، برای فعال نمودن زبان های دیگر دراین ویندوز ها کافی است در کنترل پنل زبان فارسی را اضافه کنید و فونتهای دلخواه را در شاخه فونت ویندوز که از همان طریق کنترل پانل در دسترس می باشد را کپی نمایید .


ابتدا از منوی استارت ، کنترل پانل ، رژینال اند لنگویج را انتخاب و اجرا می کنید ...
Start Menu >> Control Panel >> Regional & Languages


سپس در برگه کشورملی و زبان ، قسمت صفحه کلید را انتخاب می کنید مانند تصویر ، ابزار تغییرلت کیبورد یعنی زبان و فونت صفحه کلید در این مکان قرار داده شده است ، بر روی آن کلیک نمایید تا ابزار اضافه ، تغییر ، یا حذف زبان و فونت صفحه کلید فعال گردد..
Region and Languages [Keyboard and Languages: Change Keyboard]


با کلیک بر روی ابزار تغییر صفحه کلید ، ابزار آن فعال می گردد و صفحه تغییر سرویس متن و ورودی صفحه کلید ظاهر می گردد . توجه داشته باشید در قسمت جنرال یا پایه ، زبان اصلی زبان انگلیسی می باشد که در منوی ابشاری نمایش داده شده است . در صورتی که شما در این قسمت زبان را تغییر دهید یک تغییر سیستمی عظیمی ایجاد نموده اید به طوری که در حالت اولیه و شروع ویندوز ...ویندوز با زبان انتخابی شما مثلا فارسی شروع می گردد و نام شاخه ها فارسی و منوی زمان و ساعت فارسی می گردد مگر آنکه در حین کار زبان را تغییر دهید .. به دلایلی بهتر اصل زبان اصلی ویندوز همان انگلیسی باشد ..زیرا تغییرات زبان از حالت چپ به راست به حالت راست به پچ وشکلاتی مانند انتقال شاخه ها و سرعت پایین در هارد دیسک می کردد ..یا آنکه به دلیل وارد نمودن پاسورد اولیه انگلیسی ..شما در آغاز ویندوز نمی توانید پسورد را به زبان انگلیسی وارد کنید و..برگه های دیگر تنظیم نمایش ابزار منوی زبان در دسکتاب و برگه دیگر تغییرات میانبر و تعریف کلید میانبر برای تغییر هر زبان می باشد .. در قسمت پایین برکه جنرال می توانید با کلیم برروی منوی ادد زبان دیکری را برای ورودی صفحه کلید مانند شکل تعریف کنید ..ما در شکل زبان فارسی پرشین را اضافه نموده ایم ...


برای اضافه کردن هر فونتی کافی است آن را نصب یا بر روی آن کلیک کنید تا به ویندوز اضافه شود یا بهترین روش به صورت دستی در شاخه فونت که از منوی کنترل پانل در دسترس است کپی نمایید ..فونت های جدید را در فونت 2009 برای دانلود در همین وبلاگ قرار داده ایم با جستجوی تئسط گوگل در این وبلاگ .. منوی آن در سمت راست است آن را دانلود نمایید ..



No comments:

Post a Comment