Tuesday, December 29, 2009

0131

ALDEP يكي ديگر از برنامه‏هاي جانمايي رايانه‏اي است كه الگوريتم آن ايجادكننده است. در اين برنامه براي جانمايي، ابتدا بخش‏ها به طور تصادفي انتخاب مي‏شوند، سپس با بررسي دقيق جدول ارتباطات، بخش‏هايي كه درجه ارتباط بالايي دارند جايگزين مي‏شوند. در مرحله بعد، بخش‏هاي باقي‏مانده به صورت تصادفي انتخاب شده و در طرح استقرار، جانمايي مي‏شوند. براي تعيين بهترين استقرار، ابتدا چندين طرح استقرار ايجاد كرده و آنها را امتيازبندي مي‏كنند. در هر مرحله، طرح استقراري كه بالاترين امتياز را دارد انتخاب شده و در مرحله بعد، فقط طرحهايي استقرار مي‏يابند كه امتياز آنها از امتياز طرح انتخابي مرحله قبل كمتر نباشد و در طي اين مراحل، طرح استقراري كه بالاترين امتياز را دارد، انتخاب مي‏شود. امتيازي كه براي هر طرح محاسبه مي‏شود، مجموع امتيازات تخصيص‏داده‏شده به درجات نزديكي بخش‏هاي جانمايي‏شده در طرح استقرار مي‏باشد.
اطلاعات ورودي اين برنامه عبارتند از:
1- طول و عرض زمين مورد نظر 2- تعداد دپارتمان‏ها
3- نمودار رابطه فعاليتها 4 - مساحت بخشها
5- كمترين درجه ارتباط 6- عرض نوار چيدمان
7- حداقل امتياز براي اين كه يك طرح استقرار چاپ شود.
8ـ تعداد طرح‏هاي استقراري كه در هر مرحله بايد ايجاد شوند.
  Download ALDEP                                              
توجه: در مورد عرض نوار چيدمان بايد توجه داشت كه ALDEP طبق عرض مشخص‏شده از گوشه شمال غربي، بخش‏ها را به صورت زيگزاگ در طرح استقرار، جانمايي مي‏كند.
توجه: نرم‏افزار ALDEP طرح استقرار را به صورت رنگي چاپ مي‏كند و به دليل محدوديت تعداد اين رنگها، حداكثر تا 15 دپارتمان را مي‏تواند جانمايي كند.

No comments:

Post a Comment